Passa al contingut principal

EE'23 Stories that Move. Blended learning, la ciutadania democràtica i consciència global.

  



El principal objectiu del curs és el d'oferir situacions d’aprenentatge situat en format multilingüe i blended learnig que ha estat desenvolupat per la Fundació Anna Frank amb el finançament de la UE. El recurs, d’accés lliure ha rebut nombrosos premis per la seva qualitat pedagògica a l’hora de desenvolupar competències interculturals i ciutadanes en l’alumnat.

El recurs compta amb cinc unitats didàctiques que poden ser utilitzades autònomament en les que mitjançant jocs, vídeos i recursos documentals poden ser el perfecte context amb els que l’alumnat treballi contingut de Ciències Socials, Filosofia, Llengua Estrangera, Català, Castellà i tutoria; depenent de l’aplicació que se li doni.

L’activitat proposa que el professorat conegui l’eina i pugui explorar-la, amb l’acompanyament de les dues professores en el potencial d’aplicació al seu centre.

Professorat: Assumpta Aneas, Núria Lorenzo


Objectiu

Analitzar la viabilitat a la pròpia aula de la utilització de STM com una situació d’aprenentatge sobre entorn a la que desenvolupar les competències claus de :

Competència en comunicació lingüística

Competència plurilingüe

Competència digital

Competència personal, social i d'aprendre a aprendre

Competència ciutadana

Competència en consciència i expressió culturals


Contingut

- Introducció Principis bàsics del desenvolupament de competència intercultural i ciutadana als centres educatius

- Stories that Move. Tool-kit de lluita contra la violència i discriminació d’arrel identitària

Antecedents i present del projecte

Cinc unitats d’aprenentatge, cadascuna de les quals explora un tema relacionat amb la discriminació. Són mòduls complets perquè el professorat els comenci a utilitzar immediatament. Al centre de cada unitat hi ha clips de curtmetratges en què diferents joves comparteixen les seves opinions i experiències

Guies pedagògiques

Glossari amb els conceptes pedagògics


Avaluació

- Valoració per etapes i àrees curriculars


La metodologia consistirà en que els participants, aniran fent un anàlisi de viabilitat i factibilitat de l’aplicació segons els següents criteris, entre altres:


Adequació als objectius aprenentatges


Adequació al perfil del grup


Suficiència de recursos digitals per suportar el joc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Escola d'Estiu 2023

    L'escola d'estiu del 2023 tindrà un format presencial el 5, 6 i  7 de juliol (horari: de 9 a 14h)  i també un virtual. El campus virtual serà de l' 1 al 21 de juliol.  Cada curs té un itinerari propi amb una durada de 30 hores.  Les inscripcions als cursos es podran fer a partir del 10 de maig Seu de les activitats presencials: CFA Pere Calders Carrer de Calàbria, 66, 1a planta 08015 Barcelona Campus Virtual: https://educadults.pangea.org/