El principal objectiu del curs és el d'oferir situacions d’aprenentatge situat en format multilingüe i blended learnig que ha estat desenvolupat per la Fundació Anna Frank amb el finançament de la UE. El recurs, d’accés lliure ha rebut nombrosos premis per la seva qualitat pedagògica a l’hora de desenvolupar competències interculturals i ciutadanes en l’alumnat.
El recurs compta amb cinc unitats didàctiques que poden ser utilitzades autònomament en les que mitjançant jocs, vídeos i recursos documentals poden ser el perfecte context amb els que l’alumnat treballi contingut de Ciències Socials, Filosofia, Llengua Estrangera, Català, Castellà i tutoria; depenent de l’aplicació que se li doni.
L’activitat proposa que el professorat conegui l’eina i pugui explorar-la, amb l’acompanyament de les dues professores en el potencial d’aplicació al seu centre.
Professorat: Assumpta Aneas, Núria Lorenzo
Objectiu
Analitzar la viabilitat a la pròpia aula de la utilització de STM com una situació d’aprenentatge sobre entorn a la que desenvolupar les competències claus de :
Competència en comunicació lingüística
Competència plurilingüe
Competència digital
Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
Competència ciutadana
Competència en consciència i expressió culturals
Contingut
- Introducció Principis bàsics del desenvolupament de competència intercultural i ciutadana als centres educatius
- Stories that Move. Tool-kit de lluita contra la violència i discriminació d’arrel identitària
Antecedents i present del projecte
Cinc unitats d’aprenentatge, cadascuna de les quals explora un tema relacionat amb la discriminació. Són mòduls complets perquè el professorat els comenci a utilitzar immediatament. Al centre de cada unitat hi ha clips de curtmetratges en què diferents joves comparteixen les seves opinions i experiències
Guies pedagògiques
Glossari amb els conceptes pedagògics
Avaluació
- Valoració per etapes i àrees curriculars
La metodologia consistirà en que els participants, aniran fent un anàlisi de viabilitat i factibilitat de l’aplicació segons els següents criteris, entre altres:
Adequació als objectius aprenentatges
Adequació al perfil del grup
Suficiència de recursos digitals per suportar el joc
- Valoració per etapes i àrees curriculars
La metodologia consistirà en que els participants, aniran fent un anàlisi de viabilitat i factibilitat de l’aplicació segons els següents criteris, entre altres:
Adequació als objectius aprenentatges
Adequació al perfil del grup
Suficiència de recursos digitals per suportar el joc
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada